Wednesday, October 13, 2010

Pumpkins

Recently my DH had some days off, and one day we went to a farmer who is famous for his pumpkin and squash exhibition. I have never been there before, and I was really surprised - mountains and tons of pumpkins in all styles and colours!
As I like to cook, I was buzzing around to find the right stuff for my kitchen and craft projects. Yes, there will be some yummy pumpkin pie and finally a Halloween decoration. I plan to make a pumpkin lantern again, after I didn't make one last year. The first year we lived here, I was very surprised when on Halloween evening two rather shy boys in costumes rang at our door to ask for treats. They had seen our Jack O Lantern. I had bought some sweets, but didn't expect anyone to show up, as Halloween is still not very well known here.
The most beautiful part of our trip was watching our darling Alba running around between huge pumpkins,  hugging them and getting wet (it was raining the night before). She almost couldn't sit or stand still, she was completely thrilled by them. It was amazing!


Kürzlich hatte mein GöGa ein paar Tage frei und wir fuhren zu einem Bauern, der bekannt ist für seine Kürbis-Ausstellung im Herbst. Ich war noch nie dort und war sehr überrascht von den Bergen von Kürbissen in allen Farben und Formen!
Natürlich suchte ich eifrig ich meine Exemplare für Küche und Basteln. Ja, es wird wieder leckeren Pie geben und einen ausgehöhlten Kürbis für Halloween. Letztes Jahr hatte ich keine Laterne gemacht. Aber das Jahr zuvor, als wir neu hierher gezogen waren, war ich sehr überrascht, als an Halloween abends zwei etwas schüchterne verkleidete Jungs bei uns klingelten und nach Süssem verlangten. Sie hatten meinen Kürbis gesehen. Natürlich hatte ich vorsichtshalber Süssigkeiten gekauft, hatte aber nicht erwartet, dass Kinder aufkreuzen. Dafür ist eigentlich Halloween zu wenig bekannt bei uns.
Das Schönste an unserm Ausflug aber war unsere süsse Bohne Alba, die wie wild zwischen all den riesigen Kürbissen umher rannte und alle zu umarmen versuchte. Dabei wurde sie ganz nass, denn es hatte in der Nacht geregnet. Sie stand kaum still, geschweige denn wollte sie sitzen, sie war so aufgeregt. Es war umwerfend, ihr zuzusehen!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Second Birthday tickers